zondag 10 augustus 2014

BOEKREVIEW: "Delirium"

Ikzelf hou heel erg van Young Adult boeken. Ik verslind ze en blijf nieuwe aankopen. Het boek dat ik vandaag voor jullie review is één van mijn favoriete Young Adult boeken geworden!


"Delirium" is een boek waarin de maatschappij gelooft dat Liefde een ziekte is. Om te voorkomen dat de mensen ziek worden en besmet worden door Liefde, moet iedereen op zijn 18de een operatie ondergaan.
Tijdens de operatie wordt de mogelijk om lief te hebben weggenomen (maar dat neemt ook het vermogen tot bijvoorbeeld medelijden weg).

 

Lena, het hoofdpersonage, is voorlopig nog Onbehandeld en ze is doodsbang om de Ziekte te krijgen. Ze telt de dagen af naar haar operatie, dat is immers de enige weg naar veiligheid en geluk. Maar dan ontmoet ze Alex en wordt ze verliefd....
Ze moet kiezen: de Behandeling, of Alex?


Ik vond dit boek heel erg mooi geschreven. Het concept van Liefde als een ziekte wordt heel goed uitgelegd en aangetoond, je zou echt kunnen geloven dat liefde een ziekte is.
In het boek gebeurden constant dingen die ik niet had zien aankomen en dat vind ik altijd wel fijn. Het verhaal is vlot geschreven, ik heb er maar twee dagen over gedaan om dit boek uit te lezen.

Dit boek kostte €10. Ik zou het zeker aanraden aan iedereen die graag Young Adult leest. Als je fan bent van "The Hunger Games" of de "Divergent" serie, dan is dit boek vast iets voor jou!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten